Celní služby – jak postupovat
Chcete-li využívat celní služby oddělení celní deklarace ESA logistika, níže naleznete návod jak postupovat a jaké dokumenty a podklady budou třeba k úspěšnému a rychlému řešení.
Pro řešení a konzultace jsme Vám k dispozici na níže uvedených telefonických nebo mailových kontaktech.
V případě, že řešení celní služby vyžaduje Vaši osobní návštěvu v kanceláři naší deklarace (minimálně za účelem podpisu smluv, plných mocí a předání originálů dokladů k zásilce), prosíme, schůzku si dohodněte předem. Eliminujete tak čekání a deklarant má větší prostor se Vašemu případu a dotazům věnovat, tj. naplánovat si na Vaši záležitost potřebný časový prostor.
1. Základní dokumenty potřebné k uzavření smlouvy o celních službách:
- příkazní nebo komisionářská smlouva (poskytuje ESA s.r.o)
- plná moc (je součástí příkazní nebo komisionářské smlouvy)
- výpis z obchodního rejstříku příkazníka nebo komitenta
- osvědčení o DIČ
- osvědčení o EORI *
* Číslo EORI slouží jako jedinečný identifikátor pro následnou komunikaci s celními orgány všech členských států Evropské unie. EORI může být přiděleno pouze hospodářskému subjektu s právní subjektivitou. O přidělení čísla EORI si hospodářský subjekt požádá v tom členském státě EU, v němž má své sídlo. V České republice jsou čísla EORI přidělována na všech celních úřadech, resp. registrace je prováděna všemi celními úřady, a to bez ohledu na místní příslušnost (adresu sídla nebo bydliště) hospodářského subjektu. Postup pro registraci EORI.
2. Podklady, které je nutné předložit vždy a u všech typů prohlášení (celní služby pro vývoz a dovoz):
- faktury, případně další související dokumenty (dodací listy, ložné listy, nákladové listy, popř. proforma faktury ), vždy s uvedením dodací podmínky
- další obchodní dokumenty vázající se ke zboží (CMR- silniční doprava , Bill Of Lading-námořní doprava , AirWaybill-letecká doprava )
- důkazy preferenčního původu a statusu – originál certifikátu EUR.1 , A.TR (A.TR slouží výhradně v rámci obchodu Tureckem a EU)
3. Podklady, které jsou nutné pro celní služby v souvislosti s dovozem zboží:
- dokumenty a údaje o přímých nákladech, které ovlivňují skutečnou cenu zboží, které vznikly v souvislosti s pořízením zboží mimo území EU a které poskytují důkaz především o: nákladech na přepravu zboží, manipulaci a pojištění zboží a to po místo, kde zboží vstupuje na území EU (např. fakturu za dopravu ze země odeslání, prohlášení dopravce o nákladech)
- Tranzitní doprovodný doklad (T1)
4. Podklady, které jsou nutné pro celní služby v souvislosti s vývozem zboží:
- celní úřad výstupu z EU (kde zboží opouští EU)
- SPZ a imatrikulaci dopravního prostředku (např. 1AA 2222 , CZ)
- náklady na dopravu zboží (v případě, kdy dopravu nezajišťuje společnost ESA s.r.o.)
TÚ = tuzemský úsek, EU = úsek mezi hranicemi EU a hranicemi ČR, ZÚ = zahraniční úsek mimo EU až po její hranice
Kanceláře celní deklarace ESA logistika:
Kladno 27201, ul. Milady Horákové 227 (pro Středočeský a Ústecký kraj)
Říčany – Jažlovice 251 01, Na Dlouhém 90
Brno – Modřice 66 442, Evropská 886
Ostrava 718 00, Lihovarská 692/40C
Celní služby využívá řada zákazníků ESA logistika ve spojení s dopravními a skladovými službami včetně VAS.
Gabriela Bystrá
Supervisor of Customs Declaration
Mobil: +420 702 297 975
E-mail: bystra.gabriela@esa-logistics.eu
Karolína Pekrtová
Referent celní deklarace
Tel.: +420 314 006 447
Mobil: +420 607 089 802
E-mail: pekrtova.karolina@esa-logistics.eu
©2019 ESA logistika
ESA s.r.o.
Oldřichova 158,
272 03 Kladno